like


Είμαστε στήν διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία 

 2410 537 952

 2410 537 952
 Servise-Ανταλλακτικά

Αποστολή Εμπορευμάτων στην Ελλάδα & σε όλο τον κόσμο καθημερινά

Αποστολη εμπορευματων

Savoir vivre: Πως κρατάμε τα μαχαιροπίρουνα όταν τρώμε

 

Επανερχόμαστε στο αγαπημένο μου Savoir vivre και στους βασικούς του κανόνες, όσον αφορά τη χρήση των μαχαιροπίρουνων κατά τη διάρκεια του γεύματος. Αν και έχω αναφέρει αρκετά συχνά πως η απόλαυση ενός γεύματος κρίνετε από το κατά πόσο αισθανόμαστε άνετα στο τραπέζι, κάποιες λεπτομέρειες τύπου ‘‘πως κρατάμε τα μαχαιροπίρουνα” ή ”πως τοποθετούμε τα μαχαιροπίρουνα στο πιάτο όταν κάνουμε μια μικρή παύση κατά τη διάρκεια του γεύματος”, ενδεχομένος να μας προκαλούν αμηχανία και να αισθανόμαστε άβολα. Για να αποκλείσουμε αυτό το ενδεχόμενο, ελάτε να σας δείξω κάποια παραδείγματα για το πως είναι ο σωστός τρόπος που πρέπει να κρατάμε τα μαχαιροπίρουνα όταν τρώμε, αλλά και το πως συμπεριφερόμαστε με αυτά κατά τη διάρκεια του φαγητού.

Καταρχάς δε κρατάμε τα μαχαιροπίρουνα σαν να είναι σημαίες, αλλά ούτε και κάνουμε χειρονομίες με αυτά. Με το δεξί χέρι κρατάμε το μαχαίρι με την λεπίδα προς τα κάτω, τον αντίχειρα τοποθετημένο στη κορυφή της λαβής και τον δείκτη πάνω από την λεπίδα. Με το αριστερό χέρι κρατάμε το πιρούνι με τα δόντια προς τα κάτω, τον αντίχειρα τοποθετημένο στη δεξιά πλευρά του πιρουνιού και τον δείκτη πάνω από την λαβή στο σημείο που τελειώνει η λαβή του πιρουνιού.

Σταθεροποιούμε το φαγητό στο πιάτο με το πιρούνι και κόβουμε με το μαχαίρι ένα μικρό μέγεθος κάθε φορά. Αφού κόψουμε το φαγητό, το μαχαίρι παραμένει στο δεξί χέρι και το πιρούνι στο αριστερό και με το μαχαίρι σπρώχνουμε το φαγητό προς το πιρούνι. Τα δόντια του πιρουνιού παραμένουν προς τα κάτω ακόμα και όταν φέρουμε το φαγητό στο στόμα.

 

Οι παρακάτω φωτογραφίες με Χ, δείχνουν τους λάθος τρόπους που κρατάμε το μαχαιροπίρουνο όταν τρώμε.

Τρόπος Α: Με αυτό τον τρόπο τοποθετούμε το μαχαιροπίρουνο στο πιάτο, όταν δεν έχουμε τελειώσει το φαγητό. Να θυμάστε τους δείκτες του ρολογιού, η λαβή του πιρουνιού είναι στην ώρα 8 και η λαβή του μαχαιριού είναι στην ώρα 4. Όταν ο σερβιτόρος δει αυτό τον τρόπο τοποθέτησης, δεν υπάρχει περίπτωση να μαζέψει το πιάτο σας.

Τρόπος Β: Το γεύμα μας τελείωσε και δεν θα συνεχίσουμε άλλο να τρώμε. Με τις λαβές του πιρουνιού και του μαχαιριού τοποθετημένα παράλληλα στο πιάτο στις 5 η ώρα, ο σερβιτόρος θα αποσύρει το πιάτο σας.

P.S.: Τα δόντια του πιρουνιού είναι πάντα στραμμένα προς τα κάτω και ποτέ οι λάβες των μαχαιροπίρουνων δεν αγγίζουν το τραπεζομάντηλο.

 

 Γιατί ο σερβιτόρος έγινε έξω φρενών μαζί μας;   (Savoir vivre)

 

Η απόφαση πάρθηκε! Το γεύμα θα γίνει σε εστιατόριο ή ταβέρνα. Κάποιοι από εσάς έχετε αποφασίσει να δειπνήσετε οικογενειακώς και κάποιοι από εσάς με τους φίλους σας. Θέλετε να απολαύσετε με ηρεμία το φαγητό, την ατμόσφαιρα, να διασκεδάσετε, να γλυτώσετε το μαγείρεμα και το πλύσιμο των πιάτων. Με λίγα λόγια, θέλετε να σας περιποιηθεί ο σερβιτόρος. Όλα καλά μέχρι εδώ, εσείς απολαμβάνετε το φαγητό, διασκεδάζετε με τους φίλους σας, ο σερβιτόρος προσπαθεί να εκπληρώσει τις επιθυμίες σας για να αισθανθείτε όσο πιο άνετα γίνεται, ως τη στιγμή που κάτι πυροδοτεί την ατμόσφαιρα και κάνει έξαλλο τον σερβιτόρο. “Τι έγινε; Τι είπα; Γιατί με αγνοεί;” Μην απορείτε. Εν αγνοία σας, η συμπεριφορά σας ήταν λανθασμένη. Ο σερβιτόρος έχει ενοχληθεί και φυσικά δε θα μάθετε ποτέ γιατί, αφού τις περισσότερες φορές πρέπει να είναι ευγενικός με τους πελάτες του.

Εμείς κάναμε μια μικρή έρευνα σε διακεκριμένα και μη εστιατόρια. Ζητήσαμε να μάθουμε τα λάθη που μπορεί να κάνει ένας πελάτης. Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις που σίγουρα θα σας ξαφνιάσουν, όπως ξάφνιασαν και εμάς.
- Κάντε κράτηση ανάλογα με τον αριθμό των καλεσμένων αν πρόκειται να γευματίσετε σε πολυσύχναστο εστιατόριο ή ταβέρνα.

- Εφόσον δεν έχετε κάνει κράτηση πρέπει να δείξετε και την ανάλογη υπομονή, αν το εστιατόριο είναι γεμάτο. Αν περιμένετε όρθιοι δεν είναι ευγενικό να φωνάζετε για το πότε θα αδειάσει ένα τραπέζι. Ο σερβιτόρος προσπαθεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες που τρώνε εκείνη τη στιγμή, εσείς που φωνάζετε ενοχλείτε και τον εργαζόμενο και τους υπόλοιπους πελάτες που ήδη κάθονται. Είναι αυτονόητο ότι όταν αδειάσει ένα τραπέζι θα εξυπηρετηθείτε αμέσως και είμαι σίγουρος ότι ούτε εσείς θα θέλατε κάποιον να φωνάζει την ώρα που τρώτε.

- Μη ζητάτε να σας φέρουν τον κατάλογο. Είναι μέσα στα καθήκοντα του σερβιτόρου να σας φέρει τον κατάλογο, για να διαλέξετε ή να σας πει τα πιάτα ημέρας στη περίπτωση που το εστιατόριο δεν διαθέτει κατάλογο.

- Όταν πάρετε τον κατάλογο, έχετε όλο το χρόνο για να διάλεξε τι θέλετε να φάτε. Καλό είναι όταν καλέσετε τον σερβιτόρο για να δώσετε την παραγγελία σας, να έχετε ήδη αποφασίσει. Ο σερβιτόρος είναι εκεί και για άλλους πελάτες εκτός από εσάς, οπότε τον πιέζει ο χρόνος. Είναι επίσης, μεγάλη στιγμή αμηχανίας για τον ίδιο, να στέκεται πάνω από το κεφάλι σας ενώ εσείς σκέφτεστε τι θα παραγγείλετε.

Εννοείται ότι αυτό δεν ισχύει αν χρειάζεστε επεξήγηση για το μενού.

- Όταν δεν έχετε τις κατάλληλες γνώσεις γύρω από το κρασί και το εστιατόριο διαθέτει σομελιέ (sommelier), καλύτερα μην κάνετε τους ειδικούς μπροστά του. Είναι σίγουρο ότι μπορεί να σας συμβουλέψει πολύ σοφά για το κρασί που ταιριάζει με το συγκεκριμένο μενού του εστιατορίου. Αν το εστιατόριο δε διαθέτει sommelier, τότε βασιστείτε σε μια καλή συζήτηση με το σερβιτόρο γύρω από την επιλογή του κρασιού.
- Όταν το πιάτο σας έρχεται στο τραπέζι ένα απλό ευχαριστώ φτάνει για να ανεβάσει τη διάθεση του σερβιτόρου να σας εξυπηρετήσει και είναι σίγουρο ότι μειώνει το άγχος της ημέρας. Ο εργαζόμενος δεν είναι εκεί για να υπηρετεί αλλά για να εξυπηρετεί.

- Αφού έχετε ήδη φάει, μη διαμαρτύρεστε μετά πως το φαγητό δεν ήταν κατάλληλο. Δεν γίνεται διόρθωση σε ένα άδειο πιάτο. Η καταγγελία σας θα θεωρηθεί επίσης μη εποικοδομητική αν δεν ορίσετε συγκεκριμένους λόγους.

- Όταν έχετε τελειώσει το φαγητό σας, μη καθαρίζετε από μόνοι σας το τραπέζι στοιβάζοντας τα πιάτα. Μπορεί να θέλετε να βοηθήσετε για να αδειάσει το τραπέζι όσο γίνεται πιο γρήγορα, αλλά δυστυχώς τελικά περισσότερο καθυστερείτε τη διαδικασία παρά βοηθάτε. Υπάρχει μια συγκεκριμένη σειρά στο μάζεμα των πιάτων από ένα τραπέζι.

- Αν ήρθατε να γευματίσετε τσακωμένοι ή τσακωθήκατε κατά τη διάρκεια του δείπνου, δεν είναι ευγενικό να αποβάλλετε όλη σας την ένταση στο προσωπικό του καταστήματος και στους υπόλοιπους πελάτες.
- Μη φωνάζετε για να έρθει ο σερβιτόρος στο τραπέζι σας, μην κουνάτε τα χέρια για να σας δει την στιγμή που εξυπηρετεί άλλο πελάτη, μη χτυπάτε το πιρούνι στο πιάτο. Δεν υπάρχει η πιθανότητα διακτινισμού, οπότε λίγη υπομονή δεν έβλαψε κανέναν.

- Αν την ώρα του λογαριασμού, νιώθετε ικανοποιημένοι από το σέρβις, καλό είναι να αφήσετε ένα φιλοδώρημα μεταξύ του 5%-10%. Παρόλο που στην Ελλάδα συμπεριλαμβάνετε στην απόδειξη, στην πραγματικότητα δεν αποδίδεται στους σερβιτόρους.

- Σε γενικές γραμμές, μη διατάζετε όταν θέλετε κάτι, μη στέλνετε πίσω τα πιάτα με το παραμικρό και φυσικά μην υποτιμάτε ποτέ τον άνθρωπο που φροντίζει για να περνάτε εσείς καλύτερα.

Μοιράσου το στα κοινωνικά δίκτυα

UA-37609764-1